تکشو
به دنیای تکنولوژی خوش آمدید...
 
 
دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 13:17 ::  نويسنده : ابوالفضل

خوب: قیمت مناسب، طراحی نسبتا خوب و خوش دست، امکانات مناسب، عمر باتری عالی

بد: عدم پشتیبانی از Flash player، طراحی شبیه آیفون، عدم امکان به روز رسانی اندروید

پیشنهاد: با داشتن قیمت مناسب در کنار طراحی قابل قبول، این هوشمند اندرویدی میتواند گزینه خوبی در گروه خوش قیمت ها باشد، اما رزولوشن پایین و عدم امکان به روز رسانی سیستم عامل نیز چندان جالب توجه نیست.

 

مشخصات دستگاه:

 

 

ابعاد ۱۱۲.۴ * ۵۹.۹ * ۱۱.۵ میلی متر
وزن ۱۱۳ گرم
صفحه نمایش

۳.۵ اینچ لمسی خازنی با رزولوشن ۳۲۰*۴۸۰

LCD

صفحه گوزیلا، شتاب سنج برای گردش ، TouchWiz UI v3.0، مالتی تاچ، حسگر ، مجاورت

سیستم عامل Android OS, v2.2, Froyo
پردازنده ARM 11 processor 800 MHz, Adreno 200 GPU, Qualcomm MSM7227 chipset
حافظه داخلی storage 158 MB
حافظه خارجی microSD, up to 32GB
دوربین

۵.۰ مگاپیکسل با فوکوس خودکار

LED flash

QVGA@15fps فیلمبرداری

امکانات

Wi-Fi, GPS, Radio FM,DLNA

MP4/H.264/H.263 player

MP3/WAV/eAAC+ player

Organizer

Document editor

Image editor

Google Search, Maps, Gmail,

YouTube, Calendar, Google Talk, Picasa integration

Voice memo/dial

Predictive text input (Swype)

باتری

لیتیوم یون ۱۳۵۰ میلی آمپر ساعت

 

 

 

 

 

بررسی

هوشمند های خوش قیمت گروه بسیار مهم و پرطرفداری در بازار گوشی موبایل هستند. رقابت اصلی در این گروه بین سامسونگ و سونی اریکسون است. یکی از این هوشمند های خوش قیمت و خوش دست را باید سامسونگGalaxy Ace دانست که قطعا بی عیب و ایراد نخواهد بود. شرکت کره ای سامسونگ با جدیت وارد بازار هوشمندها شده و مدلهای مناسب در کنار قیمت بسیار مناسبی را عرضه میکند.

 

 

طراحی Galaxy Ace در عین سادگی، کمی پیچیده به نظر می آید. طراحی کلی گوشی شباهت زیادی به آیفون های اپل دارد در حالیکه قاب جلویی گوشی مشکی براق بوده و پشت آن طرح داراست. شاید با داشتن صفحه نمایش ۳.۵ اینچی و محدب بودن گوشه های دستگاه، باید آنرا آیفون سامسونگ بنامیم! قاب گوش تمام پلاستیک است اما از جنس مرغوب و محکمی ساخته شده و انعطاف پذیری بسیار کمی در آن مشاهده میشود. البته اثر انگشت و خط و خش های ایجاد شده نیز در آن قابل مشاهده است. در هر حال این شبه آیفون همانند اکثر هوشمند های سامسونگ با وزن ۱۱۳ گرمی خود، بسیار سبک است.

 

 

تنها دکمه سخت افزاری آن همانند آیفون و Galaxy S 2، دکمه خانه در پایین صفحه نمایش است. دکمه های بازگشت و منو به صورت لمسی هستند که هنگام خاموش شدن صفحه نیز، خاموش میشوند.

 

صفحه نمایش ۳.۵ اینچ با رزلوشن ۳۲۰*۴۸۰ و وجود ۱۶۴ پیکسل در هر اینچ و تمام لمسی از نوع خازنی پاسخگویی بسیار مناسبی داشته و از مالتی تاچ نیز پشتیبانی میکند. جنس صفحه نمایش با اینکه به جای AMOLED معروف سامسونگ از نوع LCD است، اما درخشندگی و رنگبندی مناسبی دارد لذا در محیط با نور کم با مشکل مواجه نخواهید شد. تنها مشکل صفحه نمایش را باید رزلوشن پایین آن دانست. شاید برای اکثر اپلیکیشن ها و کاربرد ها کارا و بدون مشکل باشد، اما در وبگردی کارتان کمی سخت تر خواهد بود. در هوشمندی با این کیفیت و قیمت، انتظار رزولوشن بیشتری را داشتیم.

 

 

 

گالکسی Ace دارای سیستم عامل اندروید نسخه ۲.۲ است. شاید هم اکنون نسخه های جدیدتر و حتی ۲.۳.۳ هم در دسترس عموم باشند و به زودی نسخه ۳.۰ نیز روانه بازار شود، اما باید توجه داشت نسخه ۲.۲ تقریبا نسبت به ۲.۳ جز در موارد جزئی تفاوت چندانی ندارد.

 

 

 

مرورگر اندرویدی Ace بسیار عالی است و اگر آنرا رقیب کامپیوتر ندانیم، در حد و اندازه یک هوشمند بسیار گران قیمت است. متاسفانه Ace به حدی قدرتمند نیست که از Flash در وب پشتیبانی کند، لذا امکان مشاهده ویدیوها و فایل های مبتنی بر Flash در محیط وب با Ace برایتان فراهم نخواهد بود.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در Ace بدون مشکل است. اندروید مارکت هم اکنون بعد از اپ استور اپل دومین فروشگاه بزرگ اپلیکیشن های هوشمند است که مختص اندروید بوده و در Ace به راحتی میتوانید آنها را دانلود کرده و نصب کنید.

سامسونگ نیز فروشگاه اپلیکیشن خود را به نام Samsung Apps دارد. اما با Ace گشت و گذار در این فروشگاه چیز جز اتلاف وقت نیست. زیرا تا هم اکنون تنها یک اپلیکیشن برای این هوشمند در Samsung Apps عرضه شده است!

 

 

 

سامسونگ تغییرات زیادی را در تنظیمات پیش فرض اندروید در این مدل انجام نداده است. ایجاد چند ویجت و میانبر از اهم آنهاست. مشکل بعدی عدم امکان به روز رسانی از طریق وایرلس است. به روز رسانی این دستگاه فقط از طریق کامپیوتر و نرم افزار Kies ارئه شده توسط سامسونگ امکان پذیر است.

با داشتن پردازنده ۸۰۰MHz مذکور در جدول بالا، Ace از سرعت خوبی برخور دار است و در اجرای اپلیکیشن ها با مشکل حادی مواجه نیست و گوشی عملکرد تند و تیزی دارد. اگرچه از پردازنده های ۶۰۰MHz اکثر خوش قیمت ها بسیار قوی تر است و واقعا به پای ۱GHz های اکثر هوشمند های گران قیمت تر هم میرسد، اما ضعف اصلی آنرا باید در اجرای نسبتا کند بازی های سه بعدی دانست.

 

 

Galaxy Ace دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه فلاش LED و فوکوس خودکار است. شاید بتوان کیفیت عکس های Ace را در حد قابل قبول ارزیابی کرد که درخشندگی و رنگبندی مناسبی دارند اما بیشتر برای محیط وب مناسب هستند تا چاپ آن هم در سایز بزرگ. عکاسی با Ace خصوصا در محیط تارکی، همانند اکثر گوشی های دیگر، بسیار با مشکل مواجه است. خوشبختانه اندروید به اشتراک گذاری عکس ها در وب را بسیار ساده کرده است.

فیلمبرداری اصلا قابل قبول نیست. رزولوشن ۲۴۰*۳۲۰ با سرعت ۱۵ فریم در ثانیه را باید فقط کار راه انداز دانست.

 

کیفیت مکالمه تماس نیز هم در بلندگو و هم به صورت معمول با اینکه بهترین نیست، اما در حد خودش عالی است.

 

 

عمر باتری سامسونگ Galaxy Ace از دیگر مزایای آن است. در تستی که انجام شد، با وجود روشن بودن Wi-Fi و GPS و کارکرد متوسط، این گوشی تا دو روز کاری کامل دوام آورد که از این حین در حد عالی ارزیابی میشود.



درباره وبلاگ


با سلام و عرض ادب به بینندگان گرامی من براتون کمی مطلب آوردم.شما با شرکت در نظرسنجی می تونید من رو خوشحال کنید.من هر روز این بلاگ را چک می کنم.و هر ماه راجع به بیشترین نظر در نظر سنجی مطلب می نویسم. من پذیرای نظرات شما هستم و همچنین تبلیغات تکنولوژی های برتردنیا. راستی یادم رفت راجع به اسم و برخی اطلاعات شخصی خودم باهاتون حرف بزنم. اسم من ابوالفضل است و فامیلم هم حاجی زاده.من بچه بوشهر هستم و در6/10/1379بدنیا اومدم و الآن هم 13 سالمه.امیدوارم از بلاگم خوشتون بیاد!!! با تشکّر،مدیر بلاگ.خسته نباشید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکشو و آدرس ya79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 24295
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1