تکشو
به دنیای تکنولوژی خوش آمدید...
 
 
جمعه 22 دی 1391برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : ابوالفضل

 گوشی موبایل سونی اکسپریا وی
سونی یکی دیگر از گوشی‌های جدید خود را با نام Xperia V معرفی نمود. این گوشی که از خانواده Xperia محسوب می‌گردد، دارای گواهی IP57 است. این گواهی بدین معناست که Xperia V در مقابل گرد و غبار مقاوم بوده و می‌تواند به مدت سی دقیقه در عمق یک متری زیر آب کار کند. این گوشی، یک گوشی هوشمند با یک صفحه نمایش ضد خش4.3 اینچی لمسی خازنی از نوع TFT با دقت 1280×720 است. همچنین وزن این گوشی 120 گرم و ضخامت آن 10.7 میلی‌متر می‌باشد. چیپ این گوشی، Qualcomm Snapdragon بوده که پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Krait و پردازشگر گرافیکی Adreno 225 را پشتیبانی می‌کند. به علاوه این گوشی دارای یک گیگابایت حافظه RAM و 8 گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان حافظه داخلی را از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت دیگر افزایش داد. در پشتXperia V یک دوربین 13 مگاپیکسلی و فلاش LED با قابلیت فیلم‌برداری FullHD قرار دارد که یک دوربین VGA نیز جهت مکالمات تصویری در قسمت جلویی گوشی، آن‌را تکمیل می‌نماید. سیستم عامل این گوشی نسخه 4 اندروید می‌باشد که یک سیستم عامل کاملا ایده آل محسوب می‌گردد. باتری این گوشی نیز دارای ظرفیت 1750 میلی آمپر است. خواننده نقد و بررسی اولیه این گوشی باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی:
فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 120 گرم
پردازنده:
Qualcomm MSM8960 Snapdragon Chipset, Dual-Core Krait 1.5GHz
حافظه:
حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی:
3G - 4G - GPRS - WLAN - GPS - NFC - Bluetooth
صفحه نمایش:
صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع TFT - اندازه 4.3 اینچ - 1280 × 720
دوربین:
13.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری:
سیستم عامل Android نسخه 4.0.4 (Ice Cream Sandwich) - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات:
رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1750 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 400 ساعت - زمان مکالمه 7 ساعت
نام ها ديگر : Xperia AX , Xperia VL

:: نقد و بررسی Sony Xperia V

سونی Xperia V یک گوشی بین دو مدل Xperia T و Xperia J محسوب می‌گردد که همزمان با آن‌ها معرفی گردید. از نظر ظاهری این گوشی بسیار شبیه به Xperia T می‌باشد، با همان انحنا در پشت گوشی که زیبایی خاصی به آن داده است. این طراحی منحصر به فرد در کنار قاب پلاستیکی نرم پشت گوشی، آن را بسیار خوش دست کرده و با وجود صفحه نمایش بزرگ 4.3 اینچی، به راحتی در دست جای می‌گیرد. در سمت راست گوشی کلید کنترل صدا به همراه کلید پاور قرار دارند. در سمت چپ هم درگاه microUSB و جک 3.5 میلی متری صدا تعبیه شده‌اند. اما تفاوت اصلی این گوشی با مدل Xperia T در اندازه آن‌هاست که به علت تفاوت سایز صفحه نمایش، بوجود آمده است. ابعاد این گوشی 65×129 و قطر آن نیز 10.7 میلی متر می‌باشد. همچنین، این گوشی تنها 120 گرم وزن دارد. صفحه نمایش Xperia V یک صفحه نمایش 4.3 اینچی لمسی خازنی از نوع TFT می‌باشد که مقداری از صفحه نمایش اکسپریا تی کوچک‌تر است. اما این صفحه نمایش نیز مانند مدل Xperia T، قادر است تصاویر را با رزولوشن HD یعنی 1280×720 نمایش دهد که عملکرد بسیار خوب آن‌را تضمین می‌نماید. همچنین صفحه نمایش این گوشی قادر به درک چندین لمس همزمان می‌باشد. در کل، گوشی‌های ساخت سونی همواره از صفحه نمایش‌های بسیار با کیفیت و رضایت بخشی برخوردارند که این مورد در مورد Xperia V نیز صدق می‌نماید. بدنه قوسی شکل این گوشی با یک قاب پلاستیکی پوشیده شده است که قابلیت باز شدن توسط کاربر را دارد.
این گوشی دارای گواهینامه IPx5/7 می‌باشد که بالاترین گواهی تضمین مقاومت گوشی‌های موبایل در مقابل نفوذ آب می‌باشد. این بدین معناست که Xperia V یکی دیگر از گوشی‌های مقاوم در برابر آب از کمپانی سونی می‌باشد که بعد از Xperia Acro S و Xperia Go، سومین از خانواده Xperia محسوب می‌گردد.
Xperia V به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید نسخه 4.0 استفاده می‌کند که به رابط کاربری انحصاری سونی مزین شده است. تعداد زیادی از ویجت های آشنا مثل ویجت پخش کننده موسیقی Walkman یا ویجت آلبوم‌های عکس و ویدئو وجود دارند. اما یکی از امکانات نرم افزاری بسیار جالبی که به این گوشی اضافه شده "برنامه های کوچک" یا "Small Apps" می‌باشد. هنگامی که کلید مالتی تسک را انتخاب می‌کنید، علاوه بر لیست آخرین برنامه های اجرا شده، تعدادی برنامه در نوار پایینی وجود دارند (مانند ماشین حساب، دفترچه یادداشت، ...) که با انتخاب آن‌ها، برنامه مورد نظر به صورت کوچک شده اجرا می‌شود و شما می‌توانید همزمان با کارهای دیگر، همیشه این برنامه را بر روی صفحه خود همراه داشته باشید. به طور مثال شما می‌توانید هنگام تماشای ویدئو، برنامه دفترچه یادداشت را به صورت کوچک شده بر روی صفحه خود قرار داده و نوت برداری کنید.
کیبورد نیز در رابط کاربری Xperia V تغییراتی داشته است. ظاهر کیبورد بسیار ساده بوده و کلیدها بزرگ و با فاصله مناسب از هم قرار دارند. به راحتی می‌توان گفت که

:: نقاط قوت و ضعف

مقاومت در برابر نفوذ آب
پشتیبانی از شبکه پر سرعت 4G
سخت افزار قدرتمند
نسخه 4 سیستم عامل اندروید
صفحه نمایش بزرگ با کیفیت HD
طراحی زیبا
دوربین بسیار قدرتمند و با کیفیت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
قابلیت NFC
:: مدلهای مشابه

Sony Xperia T

Sony Xperia SL

Sony Xperia Acro S

Sony Xperia P

Sony Xperia J

Sony Xperia S



جمعه 22 دی 1391برچسب:, :: 16:32 ::  نويسنده : ابوالفضل

 مشخصات عمومی سونی Xperia V
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
LTE 800 / 850 / 1800 / 2100 / 2600
سیم کارت
میکرو سیم کارت
تاریخ معرفی
2012, آگوست
وضعیت
موجود در بازار. عرضه شده در دسامبر 2012
بدنه سونی Xperia V
ابعاد
129x65x10.7 میلیمتر (5.08x2.56x0.42 اینچ)
وزن
120 گرم (4.23 oz)
- IP57 certified - dust and water resistant
- Water proof up to 1 meter and 30 minutes
صفحه نمایش سونی Xperia V
نوع
صفحه نمایش لمسی خازنی TFT, با 16 میلیون رنگ
اندازه
720x1280 پیکسل, 4.3 اینچ (در حدود 342 پیکسل در هر اینچ)
قابلیت چند لمسی
دارد,
فن آوری محافظ
Scratch-resistant glass
- Sony Mobile BRAVIA Engine 2
- Timescape UI
زنگ سونی Xperia V
انواع زنگ
ویبریشن; MP3 زنگ
بلندگو

3.5mm jack

حافظه سونی Xperia V
کارت حافظه
microSD, تا 32 گیگابایت
داخل دستگاه
8 گیگابایت, 1 گیگابایت RAM
امکانات ارتباطی سونی Xperia V
GPRS

EDGE
Up to 237 kbps
سرعت
HSPA+ (DL 42 Mbps/ UL 5.8 Mbps); LTE Cat3, (DL 100 Mbps/ UL 50 Mbps)
شبکه بی سیم
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot
بلوتوث
دارد, v4.0 with A2DP
NFC

USB
دارد, microUSB (MHL) v2.0
دوربین سونی Xperia V
اصلی
13 مگاپیکسل, 4128x3096 پیکسل, فوکوس اتوماتیک, فلش LED
دیگر امکانات
ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging), فوکوس لمسی (touch focus), تشخیص چهره و لبخند, 3D sweep panorama, تثبیت کننده تصویر (image stabilization)
فیلم برداری
دارد, فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه, فوکوس اتوماتیک مداوم, نور ویدئو, تثبیت کننده ویدئو
ثانویه
دارد, VGA
دیگر امکانات سونی Xperia V
OS
سیستم عامل اندروید, v4.0.4 (ساندویچ بستنی), قابل ارتقاء به v4 .1
Chipset
Qualcomm MSM8960 Snapdragon
CPU
Dual-core 1.5 GHz Krait
GPU
Adreno 225
حسگرها
شتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی, قطب نما
پیغام رسانی
SMS (threaded view), MMS, Email, IM, Push Email
مرورگر وب
HTML5
رادیو
رادیو FM استریو با امکان دریافت پیامهای متنی (RDS)
موقعیت یاب (GPS)
دارد, with A-GPS support, GLONASS
جاوا
دارد, via جاوا MIDP emulator
رنگ بندی
مشكی, سفيد, صورتی
- TV-out (via MHL A/V link)
- SNS integration
- Active noise cancellation with dedicated mic
- MP4/H.263/H.264/WMV player
- MP3/eAAC+/WMA/WAV player
- Document viewer
- Photo viewer/editor
- Voice memo/dial
- Predictive text input
باطری سونی Xperia V
Standard battery, Li-Ion 1750 mAh
زمان آماده باش
تا 300 ساعت (2G) / تا 400 ساعت (3G)
زمان صحبت
تا 7 ساعت (2G) / تا 7 ساعت (3G)
زمان پخش موسیقی
تا 18 ساعت
سایر موارد سونی Xperia V
سطح قیمت
حدود 600 یورو



 

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

 

 

 

حتما “استیو پائول جابز”، (Steven Paul Jobs) بنیانگذار و رئیس کنونی شرکت رایانه‌ای اَپِل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه را می شناسید. او که بیشتر فناوری نوین گوشی موبایل آی‌فون و تکنولوژی منحصر بفرد آی‌پاد او اخیرا بر سر زبانهاست، امسال توانست عنوان موفق ترین مدیر در عرصه فناوری را به خود اختصاص دهد. ضمن اینکه نام جابز در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مدیری که کمترین عایدی سالانه را دارد ثبت شده است.

اما اگر از تمام افتخارات این مرد که بگذریم ساده لباس پوشیدن و اهل ژست و پایبند مد نبودن اوست. این مسئله در نحوه لباس پوشیدن او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۰ کاملا مشخص است. همانطور که در تصویر می بینید استیو معمولا یک پیراهن یقه اسکی مشکی آستین بلند St.Croix ٬ شلوار جین آبی Levi’s 501 و کفش کتانی Balance 991 می پوشد که در طی ۱۲ سال رعایت کرده تا این تیپ را تغییر ندهد بطوریکه در بیوگرافی و داستان زندگی استیو جابز آمده است که “مرد ۵۲ ساله‌ای که هنوز علاقه دارد جین به پا کند، بلوز یقه‌ اسکی مشکی بر تن کند و با کفش ورزشی در جلسات و کنفرانس‌های مهم ظاهر شود.” خب لابد با این تیپ بد جوری اخت شده یا اینکه این مسئله هم یکی دیگر از رکوردهای اوست که بعدها به اسرارش پی خواهید برد !

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

زندگی پر فراز و نشیب استیو جابز

جابز را همه با آن شوهای تجاری خارق‌العاده‌اش در مک‌ورلد می‌شناسیم و به یاد می‌آوریم، در حالی که با انرژی زیاد و مشتاقانه خصوصیات محصولات جدیدش را تبلیغ می‌کند و به رخ می‌کشد، محصولاتی که حتی اگر از دید خبرگان، بهترین کالا در رده خود نیستند، از نظر زیبایی‌شناسی، بهترین هستند.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

اما در مورد بیوگرافی و داستان زندگی استیو جابز چه می‌دانید؟ آنوقت که روس‌ها اسپوتنیک یک را راهی مدار کردند و ترانزیستور اختراع شد و به صورت دقیق‌تر ۲۴ فوریه سال ۱۹۵۵، استیو جابز به دنیا آمد. پدر او یک مهاجر اهل سوریه به نام “ابوالفتاح جان جندلی” بود که بعدها استاد علوم سیاسی شد. ابوالفتاح در سال ۱۹۵۵ به سان فرانسیسکو رفت و رابطه‌اش با یک دانشجو به نام “جوآن کارول شیبل”، منجر به تولد استیو شد. در آن برهه زمانی بزرگ کردن یک فرزند نامشروع توسط مادرش، چیز معمولی نبود، پس مادرش تصمیم گرفت زوجی پیدا کند تا استیو را به عنوان فرزندخوانده قبول کنند.

ابتدا یک وکیل و همسرش خواستند او را به فرزندی بپذیرند، ولی این زوج منصرف شدند و تصمیم گرفتند یک نوزاد دختر را فرزندخوانده خود کنند. نیمه‌های شب، مادر استیو تماسی با “پل و کلارا جابز” گرفت و به آنها گفت: “ما یک فرزند ناخواسته داریم، آیا او را می خواهید؟” این زوج بی‌درنگ قبول کردند. در حالی که مادر استیو تصور می‌کرد، زوج پذیرنده نوزاد از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، بعدها دریافت که کلارا از کالج فارغ‌التحصیل نشده و پل (فرزند یک کشاورز) دبیرستان را تمام نکرده است. پل جابز مکانیک یک شرکت تولید لیزر بود و کلارا جابز یک حسابدار بود!

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

مادر استیو بعد از فهمیدن این مطلب، تا چند ماه حاضر نشد اوراق قانونی فرزندخواندگی را امضا کند، ولی با این تعهد که خانواده جابز او را به کالج خواهند فرستاد، سرانجام قبول کرد که فرزندخواندگی را به آنها بسپارد. نام “استیو پل” را در واقع نامادری و ناپدری برای این نوزاد آن هنگام نگون‌بخت انتخاب کردند. تا به امروز هر وقت صحبتی از پدر و مادر استیو به میان می‌آید، او سخنی از پدر و مادری واقعی خود نمی‌کند. جابزها هر دو مدت‌ها است فوت شده‌اند. استیو، یک خواهر از پدر و مادر واقعی‌اش دارد به نام “مونا سیمسپون” او یک نویسنده است و با ریچارد اپل Richard James Appel که یکی از نویسندگان سریال محبوب سیمپسون‌ها است، ازدواج کرده است و دو فرزند دارد. استیو و مونا در کودکی با هم ملاقات نکرده بودند، اما حالا رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند.

دوران ابتدایی برای استیو خسته‌کننده بود. معلم کلاس چهارم در موفقیت‌های بعدی او نقش زیادی داشت، وی بود که او را با توانایی‌هایش آشنا کرد، جابز از او هنوز به عنوان یک قدیس یاد می‌کند. استعداد جابز باعث شد که کلاس پنجم را به صورت جهشی طی کند و دوره ابتدایی را یک سال زودتر به اتمام برساند. یکی از علایق جابز در دوره نوجوانی شرکت در سخنرانی‌های شرکت Hp بود، در همین جلسات بود که با جوان ۱۸ ساله‌ای آشنا شد، این شخص کسی نبود جز “استیو وزنیاک”، کسی که بعدها بهترین دوست و شریک و همکارش شد. استیو، دوره دبیرستان در “کوپرتینو”ی کالیفرنیا به اتمام رساند و سپس همراه دوستش “استیو وزنیاک”، به عنوان کارمندان تابستانی، در شرکت Hewlett-Packard استخدام شد.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

دوران کالج و سرگشتگی

در سال ۱۹۷۲، استیو در کالج رید Reed در پورتلند ارگان مشغول به تحصیل شد، کالج رید یکی از بهترین کالج‌های آن زمان و در عین حال کالج گرانی بود، طوری که نامادری و ناپدری استیو برای انجام تعهدشان مجبور شدند، همه پس‌اندازشان را خرج کنند. اما بعد از فقط یک نیم سال، استیو ترک تحصیل کرد، چرا که به عرفان و تصوف شرقی علاقمند شده بود و نمره‌هایش چنگی به دل نمی‌زد. با این همه، او در بعضی از کلاس‌های این کالج مثل کلاس خوشنویسی شرکت می‌کرد، اتفاقا او ابراز نظر کرده است که اگر در همین کلاس‌های خوشنویسی شرکت نمی‌کرد، سیستم عامل مکینتاش فونت‌های متناسب و زیبای کنونی را نمی‌داشت.

در همین زمان بود که استیو جابز برای گذران زندگی و برای خرید غذا مجبور شد کارهای بدنی بکند، کارهایی مثل برگرداندن شیشه‌های نوشابه تا از این طریق ۵ سنت به دست آورد. تنها دلخوشی‌ جابز در آن زمان این بود که هر یکشنبه ۷ کیلومتر پیاده طی کند تا یک وعده غذای خوب در یک محل مناسب بخورد. استیو در سال ۱۹۷۴ به کالیفرنیا برگشت و در شرکت آتاری، سازنده ویدئو گیم‌های محبوب آن زمان مشغول به کار شد، هدف او پس‌انداز پول برای تأمین مخارج یک سفری روحانی به هند بود!

در همان زمان با شخصی به نام “جان دراپر” آشنا شد، دراپر راهی برای هک کردن خطوط مخابراتی شرکت مخابراتی AT&T با تولید اصواتی با فرکانس خاص پیدا کرده بود. استیو و دراپر تصمیم گرفتند که وسیله‌ای به نام جعبه آبی blue boxes بسازند که خریدارانش می‌توانستند با استفاده از آن تماس‌های قاچاقی رایگان از راه دور برقرار کنند. آنها چندین ماه قبل از اینکه این وسیله غیرقانونی شود، آن را با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار می‌فروختند.

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

پس از آن، استیو و دوستش “دانیل کوتل” که بعدها نخستین کارمند شرکت اپل شد به هند مسافرت کردند تا در سفری به هند به دنبال فلسفه زندگی بگردند. استیو بعد از این سفر در شرایطی به آمریکا برگشت که سرش را تراشیده بود و لباس سنتی هندی‌ها را به تن کرده بود. در همین زمان بود که استیو جابز تجربه استفاده از LSD‌ را پیدا کرد. به گفته خودش یکی از دو یا سه چیز مهمی که در طول عمر تجربه کرده بود! این همان زمانی بود که به گفته استیو مردم دور و برش متوجه حرف‌ها و جنبه‌های معینی از افکارش نمی‌شدند!

بعد از همه این حوادث او کار سابقش را در آتاری از سر گرفت و مسئول ساختن یک مدار الکترونیکی برای بازی Breakout شد. “نولان بوشنل” مؤسس آتاری می‌گوید که در آن زمان آتاری برای صرفه‌جویی، به ازای هر چیپ کمتر به کار رفته در مدارهای الکترونیکی، ۱۰۰ دلار پرداخت می‌کرد. استیو در آن زمان دانش کمی در مورد مدارهای الکترونیکی داشت، پس با وزنیاک شریک شد و این دو با هم قرار گذاشتند که در صورتی که وزنیاک موفق شود تعداد چیپ‌ها را کم کند، دستمزدشان را با هم نصف کنند.

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

در کمال تعجب وزنیاک موفق شد، چیپ‌ها را به تعداد ۵۰ عدد کم کند، آن زمان استیو به وزنیاک گفت که آتاری به جای ۵ هزار دلار به او ۷۰۰ دلار داده است و سهم وزنیاک ۳۵۰ دلار می‌شود! شروع ساخت کامپیوترهای اپل استیو وقتی ۲۱ ساله بود، کامپیوتری که وزنیاک برای استفاده شخصی خودش ساخته بود، دید و توانست او را متقاعد کند که شرکتی برای ساخت و بازاریابی کامپیوتر تأسیس کنند.
لوگوی اولیه اپل

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

در اول آوریل سال ۱۹۷۶ شرکت اپل آغاز به کار کرد، نام “اپل” یا سیب خیلی ساده انتخاب شد. آنها نام مناسب دیگری پیدا نکردند و از آنجا که جابز بیشتر گیاهخوار است و به میوه سیب علاقه زیادی دارد و آن را میوه کاملی می‌داند، این نام برای شرکت انتخاب شد. استیو جابز با فروش ون فولکس واگن و وزنیاک با فروختن ماشین حساب Hp، هر کدام مبلغ ۵۰۰ دلار برای سرمایه اولیه شرکت جور کردند. هدف اولیه آنها در این شرکت این بود که فروش مدارهای الکترونیک بود، اما بعدا استیو و وزنیاک شروع به سر هم کردن کامپیوترهای شخصی و فروش آنها شدند.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

اپل I نخسین کامپیوتر شخصی بود که این دو ساختند، وزنیاک قیمت این کامپیوتر را ۶۶۶٫۶۶ دلار تعیین کرد، چون علاقه زیادی به عددهای با ارقام تکراری داشت.

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

اما اپل II را که دو سال بعد ساختند موفقیت بسیار و بیشتری برای آنها به ارمغان آورد و اپل را به یکباره مبدل به شرکت شاخص در بازار رایانه‌های شخصی کرد.

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

در دسامبر ۱۹۸۰، اپل سهامش را به صورت عام عرضه کرد و این شرکت سهامی عمومی شد، چیزی که استیو جابز را میلیونر کرد.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

با توسعه تدریجی شرکت اپل، این شرکت احتیاج به یک مدیر کارا داشت به همین خاطر جابز John Sculley را از پپسی کولا به طمع انداخت به اپل بیاید و به عنوان مدیر اجرایی مشغول به کار شود. او به جان شولی گفت که دوست دارد در باقی عمرش آب شکر بفروشد یا دوست دارد در تحولات آتی دنیا مؤثر باشد؟!

تبلیغ تلویزیونی ۱۹۸۴ و معرفی مکینتاش در ۲۲ ژانویه سال ۱۹۸۴، در زمان مسابقه سوپر باول Super Bowl (مسابقه‌ای که هر سال بین قهرمان کنفرانس آمریکایی و ملی فوتبال آمریکایی برگزار می‌شود)، در زمان استراحت کوارتر سوم، یک تبلیغ تلویزیونی جالب برای تبلیغ کامپیوترهای اپل پخش شد که شاید بتوان آن را یکی از جالب‌ترین تبلیغ‌های تلویزیونی تاریخ دانست.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

در ۲۲ ژانویه، در نشست سالانه سهامداران، جابز سیستم عامل مکینتاش را به حضار هیجان‌زده معرفی کرد، این سرآغاز شوهای معروف جابز بود! چنان غوغایی در نشست بلند شد که صحنه را حاضران در آن جلسه، به بودن در مرکز جهنم تشبیه می‌کنند. مکینتاش به نخستین کامپیوتر موفق از لحاظ تجاری مبدل شد، کامپیوتری که رابط کاربری گرافیکی داشت و البته از Xerox PARC به مقدار زیادی الهام گرفته بود.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

اخراج جابز از اپل!

جابز با اینکه رهبر کاریزماتیک و موفقی برای اپل بود، ولی کارکنان اپل در آن زمان او را یک مدیر نامنظم و مستبد می‌دانستند. این موضع در کنار کسادی بازار در اواخر سال ۱۹۸۴ باعث شد که رابطه جابز با “شولی” به هم بخورد و سرانجام در پی یک کشمکش قدرت، شولی، جابز را از شغلش در اپل به عنوان رئیس قسمت مکینتاش برکنار کرد. خود جابز در مورد اخراجش گفت: “چرا غمگین باشم، من آدم نادرستی را استخدام کردم، او هر چیزی را که من ظرف ۱۰ سال درست کردم و به وسیله من شروع شده، از بین برد. این غم‌انگیزترین قسمت ماجرا نیست. اگر اپل سمت و سویی بر خلاف آن چیزی که من می‌خواستم به خود گرفته، ‌من آن را با مسرت ترک می‌کنم.”

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

جابز بعد از اخراج

سال ۱۹۸۶، جابز که خود را برکنارشده از شرکتی می‌دید که خود تأسیسش کرده بود، همه سهامهایش را در اپل به جز یکی فروخت. او این تک سهام را به صورت نمادین و شاید به خاطر اینکه به عنوان یک سهامدار، اخبار مربوط به سهام شرکت را دریافت کند و حق شرکت در جلسه سهامداران را داشته باشد، نزد خود نگه داشت. جابز سپس شرکت کامپیوتری NeXT را بنا کرد، شرکتی که گرچه هرگز نتوانست به عنوان یک شرکت مطرح، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد ولی به سبب قدرت تکنیکی‌اش و به خصوص نرم‌افزارهای شیء‌گرایش معروف شد.

جابز محصولات ابتکاری و نوی این شرکت را در کنفرانس‌های علمی و آکادمیک معرفی می‌کرد، محصولاتی مثل Mach kernel یا پردازنده‌های دیجیتال سیگنال‌ها یا پورت‌ها اترنت توکار. در همین شرکت و در همین بازه زمانی بود که او ایده “کامپیوترهای بین شخصی” را در مقابل کامپیوترهای شخصی مطرح کرد، کامپیوترهایی که به کاربرانش امکان ارتباط با هم را می دادند. در سال ۱۹۸۸، شرکت نکست کامپیوتر NeXTcube را به بازار فرستاد، یک کامپیوتر مکعبی شکل که هر ضلعش ۳۰ سانتیمتر اندازه داشت و ۶۵۰۰ دلار قیمت داشت.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

کامپیوتر NeXTcube از آن جهت مشهور شد و نامش در تاریخ کامپیوتر ماندگار شد که “تیم برنرز لی”، نخستین سرور کامپیوتری جهان را با استفاده از همین کامپیوتر برپا کرد و با همین کامپیوتر بود که برنرز لی نخستین مرورگر جهان را نوشت، شهرت دیگر این کامپیوترها این سایت که از آنها برای نوشتن بازی Doom استفاده شده است! جابز توانست تا سال ۱۹۹۳، ۵۰ هزار عدد از این کامپیوترها را به فروش برساند، کامپیوترهایی که نمای منیزیمی و ظاهر آنها نشاندهنده علایق زیبایی‌شناسانه جابز بودند. در زمانی که ایمیل فقط به معنی ارسال متن‌های ساده نوشتاری بود، جابز در شرکت نکست، سیستم ایمیل NeXTMail را معرفی کرد، تنها سیستم ایمیلی که در آن زمان امکان ارسال گرافیک و صوت را به همراه ایمیل می‌داد.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

بازگشت جابز به اپل

در سال‌های اولیه و در میانه دهه ۹۰، اپل به خاطر سوء مدیریت و ناتوانی‌اش در ارتقای سیستم عامل، دچار بحران شد و تا آستانه ورشکستگی پیش رفت. در سال ۱۹۹۶، اپل شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. این موضع سبب شد که جابز به اپل برگردد. به زودی جابز رئیس موقتی اپل شد. او در سال ۱۹۹۸ برای بازگشت شرکت به سوددهی تعدادی از پروژه‌ها را متوقف کرد.

در این زمان کارکنان قدیمی اپل از جابز زخم‌خورده واهمه زیادی داشتند، آنها می‌ترسیدند که بعد از سوار آسانسور شدن و باز کردن در آن، حکم اخراج را روبروی خود ببینند. اقدامات انضباطی جابز گرچه نادر بود، ولی جو ارعابی در شرکت ایجاد کرده بود.

با خرید نکست به وسیله اپل، سیستم عامل NeXTSTEP این شرکت تکامل پیدا کرد و به سیستم عامل مکینتاش تبدیل شد. تحت راهنمایی جابز و با معرفی محصولات تازه‌ای همچون iMac فروش شرکت به میزان زیادی افزایش یافت. سرانجام در مک ورلد سال ۲۰۰۰، ریاست موقت جابز بر اپل، تبدیل به ریاست دائمی شد، عنوان و مسئولیتی که جابز تا به حال دارد.

نخستین مدل iMac به نام iMac G3 که در سال ۱۹۹۸ عرضه شد در سال‌های اخیر با ساخت پخش‌کننده موسیقی آی‌پاد، نرم‌افزار آی‌تونز و فروشگاه‌های آی تونز، اپل کار خود را گسترش داده و به دنیای سرگرمی و فروش محصولات سرگرم‌کننده دیجیتالی وارد شده است. سال قبل اپل با گوشی موبایل آی‌فون، وارد دنیای پرسود گوشی‌های موبایل شد.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

حقوق و مزایای استیو جابز!

جالب است بدانید که حقوق سالانه جابز به صورت نمادین در اپل تنها و تنها یک دلار در سال است. نام جابز در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مدیری که کمترین عایدی سالانه را دارد ثبت شده است. البته در نظر داشته باشید که جابز هدایای ویژه‌ای از هیئت مدیره می‌گیرد که جبران حقوق نمادین ناچیزش را می‌کند، مثلا او در سال ۱۹۹ یک جت ۴۶ میلیون دلاری هدیه گرفت و بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲، ۳۰ میلیون سهم با کارکرد محدود دریافت کرد.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

این موضع حقوق نمادین شاید در نگاه اول چیز ببهوده‌ای به نظر بیاید، اما شاید دلیل اصلی این حقوق نمادین یک فرار مالیاتی زیرکانه باشد. طبق قوانین مالیاتی آمریکا، حقوق سالانه مشمول ۳۵ درصد مالیات است، در صورتی که به “سود سرمایه‌ای” که جابز آن را از طریق افزایش بهای سهام‌هایش به دست می‌آورد تنها ۱۵ درصد مالیات تعلق می‌گیرد.

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

جابز در ۱۸ مارس سال ۱۹۹۱ با “لورن پاول” که ۹ سال از او جوان‌تر است، ازدواج کرد. جابز سه فرزند از او دارد. جابز همچنین یک دختر ۳۰ ساله از “کریس ان برنان” دارد، زنی که جابز با او ازدواج نکرده بود. این دختر یک روزنامه‌نگار است.

در خاتمه تنها برای بیان اندکی از توانایی‌های این مبتکر خلاق فاقد تحصیلات دانشگاهی باید گفت که در لیست مشهورترین و ثروتمندترین افراد جهان نام “استیوجابز” به عنوان فردی ثبت شده است که پیش از سن ۳۰ سالگی توانست شهرت و ثروت عظیمی را از طریق پایه‌گذاری کمپانی “Apple” از آن خود نماید و همچنان تا به امروز به فعالیت بی‌وقفه خود ادامه دهد.

ترک اپل توسط استیو جابز، اینبار برای معالجه !

پس از تحولاتی که استیو جابز در اپل ایجاد کرد علاوه بر فروش فوق العاده محصولات این شرکت، همواره اخبار محصولات و فناوری های جدید اپل در اخبار مختلف درج می گردد. این بار خود استیوجابز خبرساز شده است و متاسفانه بدلیل بیماری بار دیگر شرکت اپل را ترک کرده است. استیو جابز پیش تر نیز بدلیل بیماری سرطان مدت زیادی را دور از شرکت، صرف معالجه کرده بود. استیو جابز طی نامه ای به کارمندان شرکت اپل اعلام کرده است که برای رسیدگی و تمرکز به سلامت خود مدتی را دور از شرکت سپری خواهد کرد. در این نامه به بیماری خاصی اشاره نشده است.

   

بیوگرافی و عکس های استیو جابز رئیس شرکت اپل Apple

با وجود اینکه هنوز مدیریت اصلی شرکت به عهده استیو جابز است و تصمیم گیری سیاست های کلی اپل به عهده اوست ولی این خبر باعث افت ۸ درصدی ارزش سهام اپل شد. ممکن است شما هم نگران محصولات آینده اپل و وضعیت استیو جابز باشید، هیچ شکی در این نیست که در دهه اخیر، استیو جابز تاثیر بسیار مهم و بزرگی در پیشرفت فناوری های مرتبط با کامپیوتر، موبایل و محصولات مالتی مدیا داشته است. استیو جابز در سال های اخیر از بیماری سرطان نجات یافت، امیدواریم به زودی سلامت خود را بدست آورد و به دنیای فناوری باز گردد



جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 14:33 ::  نويسنده : ابوالفضل

شرکت اچ‌تی‌سی (به انگلیسی: HTC Corporation)‏ مخفف High -Tech Computer در سال ۱۹۹۷ در تایوان تاسیس شد و هم‌اکنون با بیش از دوازده هزار کارمند در زمینه ساخت تلفن‌های همراه هوشمند فعالیت می‌کند.

گوشی‌هایی که این شرکت تولید می‌کند دارای سیستم‌عامل آندروید، ویندوز موبایل، ویندوز فون ۷ و برو موبایل (Brew Mobile) هستند. شرکت اچ تی سی یک شرکت تایوانی سازنده گوشی‌های تلفن هوشمند است که در سال 1997 پایه گذاری شد.


این شرکت که در ابتدا High Tech Computer Corporation نام داشت پیشتر به ساخت کامپیوترهای نوت‌بوک مشغول بود اما از سال 1998 وارد بازار تلفن‌های همراه هوشمند و مخصوصاً لمسی شد.

اولین تلفن همراه هوشمند شرکت اچ تی سی در سال 2000 معرفی شد و یکی از اولین تلفن‌های لمسی دنیا محسوب می‌شد.

این شرکت سابقه طولانی در تولید تلفن‌های همراه هوشمند برپایه سیستم عامل ویندوز موبایل دارد. اولین تلفن همراه شرکت اچ تی سی برپایه این سیستم عامل در سال 2002 به بازار عرضه شود. همچنین اولین تلفن همراه 3G برپایه ویندوز موبایل توسط این شرکت تولید شد.

شرکت اچ تی سی از سال 2005 وارد صنعت تولید تلفن‌های هوشمند 3G شد. در سال 2008 اولین تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید در جهان توسط شرکت اچ تی سیو به نام HTC Dream معرفی شد.

اکثر تحلیل‌گران معتقدند شرکت اچ تی سی در مدت بسیار کوتاهی توانسته به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل شود.


شرکت اچ تی سی در سال 2011 از سوی کنگره جهانی موبایل به عنوان تولید کننده برتر سال معرفی شد. در آوریل 2011 این شرکت از نظر سهم بازار تلفن‌های همراه (هوشمند و غیرهوشمند) از نوکیا جلو زد و در رده سوم بعد از اپل و سامسونگ قرار گرفت.


شرکت اچ تی سی در سال 2010 با شرکت اپل وارد یک دعوای حقوقی شد. شرکت اپل از شرکت اچ تی سی به خاطر نقض 20 حق اختراع به کمیسیون تجارت جهانی آمریکا شکایت کرد. شرکت اچ تی سی نیز در اقدامی مشابه از اپل شکایت کرد و تلاش‌هایی برای ممنوع کردن فروش محصولات اپل در آمریکا تلاش کرد





جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 14:32 ::  نويسنده : ابوالفضل

گوگل بالاخره گوشی Google Phone مورد انتظار یا به عبارت دقیقتر گوشی Nexus One را عرضه نمود. این گوشی، یک گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و نخستین گوشیست که از طریق یک فروشگاه آنلاین جدید به فروش می رسد.

google-nexus-one-new

 

در کنفرانس خبری گوگل که در بعد از ظهر روز سه شنبه در دفتر مرکزی این شرکت در مانتین ویو کالیفرنیا برگزار شد  .گوشی جدید Nexus One را به عنوان یک “اَبَرگوشی” (“superphone”) و “نمونه ای از آنچه امکان پذیر است” که بر روی گوشی های مبتنی بر اندروید ارائه شود معرفی نمود. او به دقت واژه اَبَرگوشی را تعریف ننمود و تنها عنوان داشت که این گوشی دارای قابلیت های بیشتری نسبت به گوشی های هوشمند امروزی است.

همراه با چند تن دیگر — منجمله چهره شاخص موبایل ، مدیر عامل HTC -  حتی مدیر عامل شرکت رقیب یعنی موتورولا – سانجی جها –  در پانل به ایراد سخن می پرداخت. تمامی آنها سعی داشتند تا اذهان را از نگرانی در مورد آنکه گوگل با سیستم عامل اندروید خود مسیر را تغییر داده و یا گوگل با فروش گوشی با برَند خودش آب را برای شرکای خود در صنعت بیسیم گل آلود می کند منحرف کنند.

 

Google Nexus One Panel

اعضای پانل معرفی گوشی Nexus One – از راست به چپ: ماریو کوئیروز، اندی روبین، پیتر چو و سانجی جها

با وجود آنکه لقب اَبَرگوشی به گوشی Nexus One اطلاق گردید، اما سخت افزار این گوشی بسیار ظریف به نظر می رسد. در اصل گوشی Nexus One یک گوشی لوحی شکل نازک با صفحه نمایش لمسی است که توسط کمپانی HTC — کمپانی که در پشت گوشی های myTouch 3G، T-Mobile G1 و HTC Hero قرار دارد — ساخته شده. گوشی Nexus One وزنی برابر ۴٫۶ اونس (۱۳۰ گرم) و ضخامتی برابر ۰٫۴۵ اینچ (۱٫۱۴ سانتی متر) دارد. این گوشی دارای یک صفحه نمایش لمسی AMOLED خازنی شیشه ای ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی ۳٫۷ اینچی و نسل جدید CPU یک گیگاهرتزی اسنپ دراگون (Snapdragon) کوالکام بوده و مجهز به نسخه ۲٫۱ اندروید — ویرایش جدید سیستم عامل موبایل منبع باز گوگل — است.

از دیگر ویژگی های سخت افزاری این گوشی می توان به دوربین دارای فوکوس خودکار ۵ مگاپیکسلی با فلش LED و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی (Geotagging)، حافظه داخلی ۵۱۲ مگابایتی و یک اسلات مخصوص کارت microSD اشاره نمود. دو میکروفون قابلیت حذف نویز فعال را در محیط های پر سروصدا به منظور بهبود کیفیت مکالمه — همانند ویژگی ای که در هدست های بلوتوث وجود دارد — فراهم می آورند. بنا به گفته ترکبال بکارگرفته شده در گوشی با دارا بودن LED چندرنگه وظیفه آگاه سازی و اخطار را هم بر عهده دارد و می تواند زنگ خوردن گوشی و اخطارهای دیگر را اعلام کند. جک هدفون ۳٫۵ میلی متری و پشتیبانی از بلوتوث استریو گزینه های چندگانه ای را جهت گوش دادن به موزیک برای عاشقان موسیقی فراهم می آورد.

در خلال کنفرانس خبری به بازگو نمودن دوباره ویژگی های مثبت اندروید پرداخت. او در حمله ای مستقیم به مایکروسافت اظهار داشت: «اندروید هزینه های تولید را کاهش داده و زمان مورد نیاز برای عرضه محصول به بازار (Time to Market) را کاهش می دهد.» وی سپس کمپانی اپل را — که گوشی آیفون آن امکان اجرای چند برنامه را بطور همزمان بجز در موارد بسیار محدودی ندارد — نشانه رفت.  گفت: «معماری [اندروید] امکان اجرای برنامه های “همیشه فعال” واقعی را در پس زمینه فراهم می آورد. من می توانم به موسیقی گوش دهم، بازی مورد علاقه ام را انجام دهم، همسرم می تواند به من زنگ بزند و من گوشی را بردارم و با او صحبت کنم، صحبت را خاتمه دهم و به گوش دادن به موسیقی و بازی کردن ادامه دهم — بسیار شبیه به آنچه شما بر روی کامپیوتر دسکتاپ خود یا بر روی لپ تاپ خود تجربه آن را دارید.» البته کمک CPU یک گیگاهرتزی اسنپ دراگون هم در اینجا اهمیت دارد و باید به اندازه کافی توان اجرای همزمان چندین برنامه را داشته باشد؛ برخی گوشی های اولیه اندروید در این مورد کند بودند.

نسخه ۲٫۱  اندروید پیشرفت های دیگری نیز داشته است، منجمله دارای انیمیشن منوی روان تر، پنج پانل جدید صفحه اصلی (Home Screen) و یک ویجت جدید آب و هوا دارای یک گراف تعاملی برای نمایش اطلاعات لحظه ای آب و هوا است. اریک تسنگ یکی از مدیران محصول گوگل یک تصویر پس زمینه متحرک از یک دریاچه را نشان داد که با نمایش امواج در سطح آب به لمس پاسخ می داد.

همچنین برنامه ویژه عکس ها (photo app) نمایش سه بعدی جدیدی ارائه می دهد که از پشته ای از تصاویر برای تعامل با آلبوم تصاویر و بارگذاری سریعتر عکس ها استفاده می کند. گوشی در پس زمینه با آلبوم های پیکاسا همگام سازی نموده و با تنها یک کلیک ویدیوها را بر روی یوتیوب آپلود می نماید. و در آخر، هر باکس ورود متن قابلیت تشخیص صوت را با پردازش ِ سمت سرور دارد – برخلاف نسخه ۲٫۰ اندروید که در آن تنها در برنامه Google Maps Navigation این امکان وجود داشت.

 

نمایش تصاویر

تسنگ همچنین پیش نمایش مختصری از برنامه Google Earth بر روی اندروید ارائه داد که با نماهای پرواز سه بعدی همراه بود. هرچند انیمیشن نشان داده شده کمی با پرش همراه بود اما برای یک گوشی موبایل چشمگیر بود. گوشی Nexus One از modem tethering پشتیبانی نمی کند اما بنا به آنچه متخصص موبایل گوگل — اندی روبین — در کنفرانس اظهار داشت، در اینجا این یک مسئله استراتژیک نیست و صرفاً یک مسئله فنی است.

نسخه ۲٫۱ اندروید بر روی گوشی Nexus One بصورت از پیش تعبیه شده وجود دارد و “ظرف چند روز” در دسترس جامعه منبع باز قرار خواهد گرفت. اما اپراتورها و فروشندگان سخت افزار برای گوشی های اندروید موجود هر یک باید بطور جداگانه بروزرسانی های مربوطه را تصویب نمایند.

همانطور که گزارش های اولیه هم حاکی از آن بود، گوشی Nexus One با قیمت ۵۲۹٫۹۹ دلار بصورت آنلاک شده و یا با قیمت ۱۷۹٫۹۹ دلار به شرط عقد یک قرارداد سرویس دوساله با T-Mobile به فروش می رسد. نسخه آنلاک شده با سیم کارت های AT&T نیز کار می کند، اما تنها با سرعت های ۲G، چرا که فاقد پشتیبانی از باند ۲۱۰۰ مگاهرتز–  که شرط لازم برای دسترسی به شبکه AT&T 3G می باشد — است. گوگل در ابتدا و از امروز هر دو نسخه آنلاک شده و مبتنی بر قرارداد گوشی Nexus One را از طریق یک پرتال آنلاین به آدرس www.google.com/phone به فروش خواهد رساند.

فروشگاه آنلاین گوگل

گوگل همچنین بطور جداگانه، کمپانی های وریزون و ودافون را به عنوان همکار معرفی نموده است که نشان می دهد که نسخه CDMA گوشی Nexus One در بهار عرضه خواهد شد. در حال حاضر مشتری ها می توانند گوشی Droid موتورولا را از طریق فروشگاه آنلاین جدید گوگل برای شبکه وریزون خریداری نمایند.

یک اظهار نظر شفاهی هم از طرف پیتر چو — مدیرعامل HTC — بیان شد که عنوان نمود گوشی Nexus One تنها آغازیست بر آنچه با مدل تجاری جدید گوگل امکان پذیر است. در پاسخ به سؤال گزارشگری در مورد اینکه گوگل چگونه قصد دارد از مشکل AT&T در ارائه پوشش لازم برای مشتری های iPhone اجتناب کند، چو بر روی تمایز میان سرویس فراهم شده توسط اپراتور و خود گوشی موبایل تأکید نمود.

چو گفت: «من بر این باورم که یک اپراتور فرآیند عرضه خودش را به مشتری هایش خواهد داشت. این [فروشگاه آنلاین] یکی از کانال های اضافه برای مردم است که انتخاب های گوناگونی را پیش رو دارند و نیز این یکی از راه هایی است که ما می توانیم نوآوری های خودمان را کمی زودتر به منصه ظهور برسانیم.» — شاید این گفته اشاره ای به فرآیند های طولانی مربوط به تأیید گوشی اپراتورهای ایالات متحده آمریکا و معامله های انحصاری، که معمولاً باعث ناامیدی فروشندگان گوشی و نیز مشتریان می شود باشد.

در ادامه، سانجی جها مدیر عامل موتورولا نگرانی ها در مورد احتمال تأثیر گوشی Nexus One بر روی فروش گوشی Droid موتورولا را رد نمود و چند تعبیر خوب از رقیب خود در HTC بیان داشت. او گفت: «من گمان می کنم که Nexus One گوشی خوبی است. و فکر می کنم گوشی Droid هم یک گوشی خوب است. گمان کنم ما گوشی Droid را به نرم افزار جدید [اندروید ۲٫۱] بروزرسانی نمائیم. پیتر [مدیر عامل HTC] و من با هم رقابت می کنیم، اما هر دوی ما از اکوسیستم [اندروید] پشتیبانی می کنیم. به نظر من امروز اندروید اکوسیستمی با سریعترین میزان رشد است. فکر می کنم این در نهایت به نفع تمامی ما که در آن مشارکت میکنیم است.»

  • ۲G NetworkGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • 3G NetworkHSDPA 1700 / 2100 / 900
  • تاریخ معرفی۲۰۱۰, ژانویه
  •  
  • وضعیت موجود در بازار. عرضه شده در ژانویه ۲۰۱۰

اندازه

  • ابعاد ۱۱۹×۵۹٫۸×۱۱٫۵ میلیمتر
  •  
  • وزن۱۳۰ g

صفحه نمایش

  • نوعAMOLED capacitive  صفحه نمایش لمسی
  • اندازه۴۸۰×۸۰۰  پیکسل, ۳٫۷ اینچ
  • - Accelerometer sensor
    - Touch-sensitive controls
    - Trackball navigation
    - Proximity sensor for auto turn-off

زنگ

  • انواع زنگویبریشن, MP3 زنگ
  • اسپیکر
  • - ۳٫۵ mm audio jack

حافظه

  • دفتر تلفنتعداد نامحدود و همراه همه جزئیات, حافظه تصویری
  • حافظه تماس هانامحدود
  • داخل دستگاه۵۱۲MB RAM, 512MB ROM
  •  
  • کارت حافظهmicroSD تا ۳۲ گیگابایت, به همراه کارت ۴ گیگابایتی

ارتباط

  • GPRSClass 10 (4+1/3+2 slots), 32 – 48 kbps
  • EDGEClass 10, 236.8 kbps
  • 3GHSDPA 7.2 Mbps; HSUPA, 2 Mbps
  • شبکه بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n
  • بلوتوثدارد, v2.1 with A2DP
  • مادون قرمز
  •  
  • USBدارد, microUSB v2.0

دوربین

  • اصلی۵ مگاپیکسل, ۲۵۶۰х۱۹۲۰ pixels, فوکوس اتوماتیک, LED فلش
  • امکاناتتشخیص لبخند, ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging)
  • فیلم برداریدارد, D1 (720×480 پیکسل)@min. 20fps
  •  
  • ثانویه

امکانات

  • OSAndroid OS, v2.1
  • CPUQualcomm Snapdragon QSD8250 1 GHz processor
  • پیغام رسانیSMS(threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
  • مرورگر وبHTML
  • رادیورادیو FM استریو با امکان دریافت پیامهای متنی (RDS)
  • بازی هادارد + قابل دانلود
  • رنگ بندیقهوه‌ای (روکش تفلون)
  • موقعیت یاب (GPS)دارد, with A-GPS support
  • جاوادارد, MIDP 2.0
  • - Active noise cancellation with dedicated microphone
    - Digital compass
    - Dedicated search key
    - Google Search, Maps, Gmail
    - YouTube, Google Talk, Picasa integration
    - MP3/eAAC+/WAV music player
    - MP4/H.263/H.264 video player
    پایگاه فرهنگی هنری
    تکناز

    - Voice memo

باطری

  • Standard battery, Li-Ion 1400 mAh
  • زمان آماده باشتا ۲۹۰ ساعت (۲G) / تا ۲۵۰ ساعت (۳G)
  • زمان صحبتتا ۱۰ ساعت (۲G) / تا ۷ ساعت (۳G)
  •  
  • زمان پخش موسیقیتا ۲۰ ساعت

سایر

  •  
  • سطح قیمت : حدود ۳۵۰ یورو




تماس رایگان با دوستان اندرویددار خود در هر جای دنیا Line v2.5.3Updated*

با استفاده از نرم افزار LINE میتوانید در هر کجای دنیا که هستید با دوستان خود تماس بر قرار کنید. نرم افزار LINE قابلیت تماس صوتی رایگان با کیفیت بالا را دارد. این نرم افزار تا به حال بیش از ۳ میلیون دانلود داشته است. همچنین شما می توانید با استفاده از این نرم افزار به دوستان اندرویدی خود اس ام اس رایگان بزنید!
البته شرط این کار این است که دوست شما این برنامه را داشته باشد و به اینترنت متصل باشید! اما به جز اینترنت هیچ هزینه دیگری برای شما در پی ندارد.

 

 

تماس رایگان با دوستان اندرویددار خود در هر جای دنیا Line v2.5.3
تماس رایگان با دوستان اندرویددار خود در هر جای دنیا Line v2.5.3

 




پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 11:45 ::  نويسنده : ابوالفضل

n1 معرفی گوشی جدید شرکت ال جی با نام Optimus G

اخبار بر آن است که شرکت موفق ال جی "LG" قصد دارد گوشی جدید خود با نام تجاری Optimus G را معرفی کند

این گوشی هوشمند جدید مجهز به رابط کاربری UX بوده که توسط ساختار سخت افزاری پیشرفته و قدرتمند پیشتیبانی و به کاربران این امکان را می دهد که بدون هیچ محدودیتی از گوشی خود لذت ببرند.

 با برخورداری از پردازشگر چهار هسته ای با نام Snapdragon S4،‌ که یکی از بهترین نمونه ها از نظر تکنول‍وژی در صنعت خود می باشد،‌ شما از تصاویر بهتر و عمر طولانی تر باتری در گوشی خود بهره مند خواهید شد.

 
علاوه بر این Optimus G از طراحی بسیار زیبا برخوردار بوده و دارای ویژگی هایی است که تا به حال در هیچ گوشی هوشمند دیگری مشاهده نکرده اید.
 
ساختار تازه در رابط کاربری UX
 
برخورداری از عملکرد سریع و قابل اطمینان، ‌سبب گردیده Optimus G نه تنها دارای قابلیت اجرای هم زمان چند برنامه (multi-tasking) بوده، بلکه می تواند در یک صفحه چند برنامه را نیز در کنار هم نمایش دهد(cross-tasking). هنگامی که ویژگی multi-tasking در یک زمان در حال اجرای چندین برنامه می باشد، ‌Cross-tasking برنامه های دیگری را بدون هیچ تداخلی با یکدیگر و به طور همزمان اجرا می کند.
 
از ویژگیهای رابط کاربری UX در Optimus G که نشان دهنده توانایی های قابلیت ‌Cross-tasking می باشد،‌ می توان به موارد زیر اشاده کرد:
 
فناوری QSlide Function که به کاربر اجازه می‌دهد تا به طور همزمان از دو برنامه استفاده و کل صفحه دو برنامه مورد نظر را در صفحه نمایش گوشی مشاهده نماید. به عنوان مثال وی می‌تواند هنگامی‌ که مشغول تماشای یک فیلم است، در وب نیز به جستجو پرداخته و یا پیغامی ارسال نماید.
 
دیگر توانایی این مدل Live Zooming است که به کاربر اجازه می‌دهد حتی یک فیلم در حال پخش را نیز تا ۵ برابر بزرگ نماید.
 
قابلیت Dual play نه تنها به شما این امکان را می دهد که محتوای یکسان را در گوشی و تلویزیون خود تماشا کنید،‌ بلکه قادر است محتوای متفاوتی را در هر صفحه نمایش به صورت بی سیم و همزمان نمایش دهد. 
 
برنامه Quick Memo با سیستم عامل گوشی در ارتباط بوده و قابلیت اجرا، ‌حتی در حین استفاده از دیگر برنامه های گوشی مانند بازی ها یا پخش ویدئو ها را دارا می باشد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که مستقیما" و بدون نیاز به دیگر برنامه ها در هر زمان یادداشت های خود را بر روی تصویر صفحه نمایش ثبت و نگهداری نموده و یا حتی به اشتراگ بگذارید.
 
قابلیت بزرگنمایی صفحه نمایش در قسمت هایی چون پخش موزیک، ‌Email، پیام های نوشتاری و گالری تصاویر کاربرد دارد و شما می توانید به راحتی سایز قلم و صفحه نمایش خود را تغییر دهید.
 
ویژگی Application Link یا دسترسی سریع به برنامه ها، شامل یک سری از برنامه های پیش فرض مانند (‌تقویم، ‌آب و هوا، ایمیل…) می باشد و شما می توانید روزانه اطلاعات مورد نیاز خود را با سرعت بیشتری دریافت نمایید.
 
Icon Personalizer یا شخصی سازی آیکون ها، به کاربران این امکان را می دهد که اندازه و تصویر آیکون های گوشی خود را تغییر داده و در نتیجه دسترسی آسان تری به برنامه های مطلوب خود داشته باشند.
 
از سوی دیگر،‌ قابلیت دوربین هوشمند در Optimus G،‌ شما را قادر می سازد لحظات شیرین زندگی خود را به بهترین نحو ثبت نمایید. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با وضوح بسار بالا در این گوشی دارای ویژگی های زیر می باشد:
 
قابلیت Smart Shutter نسبت به لرزش دوربین یا حرکت اجسام حساس بوده و قادر است سرعت شاتر را برای گرفتن بهترین تصویر تنظیم نماید.
 
ویژگی Time Catch Shot یا زمان مناسب گرفتن تصویر نیز کاربر را قادر می سازد بهترین تصویر از میان شات های مختلف را، قبل از فشار دادن دکمه شاتر انتخاب نماید.
 
ویژگی Cheese Shutter که با استفاده از فرمان صوتی به راحتی با گفتن کلماتی مانند:Smile, Kimchi, Cheese یا حتی LG، ‌تصاویر شما را ثبت می کند.
 
قابلیت کاهش نویز عکس درمحیط های تاریک با استفاده از سیستم بررسی میزان روشنایی ‌در موقعیت هایی با نور کم، ‌بهترین تصویر را به شما ارائه می دهد.
 
طراحی بی نظیر و بازی های همیشگی
 
با استفاده از میراث DNA ال جی در طراحی به همراه تکنولوژی های جدید، ‌طراحی ساده و شیک و رنگ مشکی براق بدنه، ‌ظاهری منحصر به فرد و چشمگیر به این گوشی بخشیده است. همچنین ال جی از کریستال براق در طراحی قاب پشت گوشی استفاده نموده که حسی متفاوت را به شما القا می کند.
 
n2 معرفی گوشی جدید شرکت ال جی با نام Optimus G
 
پوشش کریستال مانند براق این گوشی سبب می گردد که شما در هر زاویه دید و نور مختلف، ‌شکلی متفاوت از گوشی را مشاهده نمایید.
 
تکنولوژی منحصر به فرد رابط کاربری UX
 
طراحی شیک و زیبا به همراه ظاهری درخشان و تجربه استفاده از رابط کابری UX در گوشی Optimus G ال جی ،‌مدیون تکنولوژی های منحصر به فرد و پیشرو در این صنعت می باشد.
 
به عنوان اولین گوشی هوشمند چهار هسته ای که مجهز به فن آوری LTE می باشد، ‌رابط کاربری UX این گوشی دارای ویژگی هایی چون سرعت بسیار بالا و پردازشگر پرقدرت ۴ هسته ای  Snapdragon S4 می باشد. برخورداری از تکنولوژی هایی چون Zerogap Touch  و نمایشگر هایTrue HD IPS ، باریک ترین، ‌شفاف ترین ‌و واضح ترین صفحه نمایش را به شما ارائه می دهد.
 
باتری جدید این گوشی که تولید LG Chem می باشد،‌ عمر طولانی تری به میزان ۸۰۰ چرخه در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند دارد.
 
دوربین ۱۳ مگاپیکسلی Optimus G با وضوح تصویر بسیار بالا،‌ تصویری با کیفیت فوق العاده و شفافیت چشمگیر به شما ارائه می کند.
 
در انتها لازم به ذکر است که Optimus G ال جی از هفته آِینده در کره عرضه و در ماه اکتبر در دیگر بازارهای جهان به شکل رسمی عرضه خواهد شد.
 
منبع : روابط عمومی گلدیران

اخبار بر آن است که شرکت موفق ال جی "LG" قصد دارد گوشی جدید خود با نام تجاری Optimus G را معرفی کند

این گوشی هوشمند جدید مجهز به رابط کاربری UX بوده که توسط ساختار سخت افزاری پیشرفته و قدرتمند پیشتیبانی و به کاربران این امکان را می دهد که بدون هیچ محدودیتی از گوشی خود لذت ببرند.



پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 11:41 ::  نويسنده : ابوالفضل

7cellphone-in-2013

هر چه به روزهای پایانی سال ۲۰۱۲ نزدیک‌تر می‌شویم، حدس و گمان‌ها برای ورود مدل‌های قدرتمند اندرویدی شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد. برگزاری نمایشگاه‌های بزرگی همچون CES و MWC در سه ماهه نخست سال، باعث می‌شود تا اکثر برنامه‌های سازندگان مطرح مشخص شود. حال ما قصد داریم تا ۸ مدل هیجان انگیزی از سری گوشی‌های قدرتمند اندرویدی را پیش از معرفی رسمی آن‌ها نگاهی کوتاهی بیندازیم تا بدانیم که در سال ۲۰۱۳، با چه هوشمندهایی روبه‌رو هستیم.

1- Samsung Galaxy S4

galaxys31

بی‌تردید گلکسی اس ۴ سامسونگ یکی از بهترین مدل‌های تولیدی سال ۲۰۱۳ خواهد بود که با توجه به موفقیت‌های گذشته سامسونگ در این رده، انتظار یک گوشی منحصر به‌فرد را می‌کشیم.

حدس و گمان‌ها بر این منوال است که این گوشی در نیمه نخست سال عرضه خواهد شد و از یک نمایشگر Super AMOLED با وضوح تصویر 1080p با چگالی پیکسل 441 بهره خواهد گرفت. چیپست چهار هسته‌ای، دوربین ۱۳ مگا پیکسلی و اندروید نسخه 5.0 موسوم به کیک لیمویی از دیگر مشخصات این غول کره‌ای خواهد بود.

2- Samsung Galaxy Note 3

galaxynote21

مدل هیجان انگیز بعدی نیز باز ساخت سامسونگ است. گلکسی نوت ۲ چند ماهی از معرفی‌اش می‌گذرد و پیش‌بینی می‌شود که نسخه سوم آن در ۶ ماهه دوم سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی گردد.

از این گوشی اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما شایعاتی به گوش می‌رسد که نمایشگر 5.5 اینچی آن به 6.3 اینچی بدل خواهد شد. ظاهرا قرار است نمایشگر این فبلت یک نمونه OLED باشد.

3- Nexus 5

nexus41

آخرین محصول نکسوسی گوگل در رده تلفن‌های همراه، سر و صدای زیادی به پا کرد که باید دلیل اصلی آن را در قیمت بسیار مناسب با توجه به توانایی‌های بالای گوشی دانست.

البته بسیاری عدم پشتیبانی از شبکه نسل چهارم یا LTE را ضعف بزرگ این گوشی قلمداد کردند (که ربطی به ما ایرانی‌ها ندارد!) اما به احتمال فراوان در نکسوس شماره ۵ این مشکل نیز برطرف خواهد شد. پس از الان کمربندها را محکم ببندید و منتظر ورود نکسوس ۵ با مشخصات سخت‌افزاری عالی و همچنان یک قیمت مناسب باشید.

4- Motorola Droid

droidrazhd1

در سال ۲۰۱۲ موتورولا خیلی بی سر و صدا حرکت کرد و تنها دو مدل Droid RAZR HD و Droid RAZR MAXX را در سری اسمارت فون‌ها عرضه کرد که البته بلافاصله هر دو نمونه را به نسخه 4.1 اندروید به روز رسانی نمود. به طور یقین موتورولا در حال کار کردن بر روی عرضه چیزی بزرگ در سال ۲۰۱۳ است که اطلاعات زیادی از آن وجود ندارد.

باتری با ظرفیت بالا، نمایشگر اچ‌دی و سرعت زیاد در آپدیت شدن نسخه اندروید، مواردی هستند که هر کسی را به سر شوق می‌آورد.

5- HTC M7

onexplus1

تولید گوشی One X در سال ۲۰۱۲ برای اچ‌تی‌سی یک نفطه عطف در سری محصولات جدیدش به همراه طراحی زیبا محسوب می‌شد که به نظر می‌رسد این کمپانی در سال ۲۰۱۳ این روند را ادامه خواهد داد. گوشی M7 مدلی است که اخبار خوبی پیرامون آن شنیده می‌شود و ظاهرا قرار است در نیمه نخست سال جدید وارد بازار شود. نمایشگر ۵ اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی، بدنه آلومینیومی و پردازنده چهار هسته‌ای برخی از مشخصات این گوشی جدید اچ‌تی‌سی خواهند بود.

6- LG Optimus G2

optimusg1

یک فبلت ۵ اینچی که شایع شده در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ به بازار خواهد آمد، محصول دوم ال‌جی از سری G خواهد بود که همچون گلکسی اس ۴ سامسونگ از وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره می‌برد. این گوشی همچنین از یک پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند و از نخستین محصولات ال‌جی خواهد بود که نسخه ۵ اندروید بر روی آن نصب شده است.

دلیل اصلی هیجان زده شدن ما بخاطر این گوشی، اپتیموس جی اولیه است که یکی از بهترین تلفن‌های همراه تولیدی ال‌جی تا به امروز بوده و به طور حتم گوشی دوم نیز مزایای بسیاری را در خود خواهد داشت.

7- Sony Xperia Z

xperiaion1

ظاهرا سونی نیز سرانجام قصد دارد تا در رده اکسپریای خود سری به دنیای فبلت‌ها و گوشی‌های قدرتمند نیز بزند و بدین منظور مدل سونی اکسپریا Z که تا پیش از این تحت عنوان سونی اکسپریا یوگا شناخته می‌شد را مامور بدین کار کرده است. این مدل که به احتمال فراوان در نمایشگاه CES آن را ملاقات خواهیم کرد از نمایشگر ۵ اینچی فول اچ‌دی بهره برده و مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام است. دوربین آن نیز احتمالا یک نمونه ۱۶ مگاپیکسلی با کیفیت خواهد بود.




پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 11:39 ::  نويسنده : ابوالفضل

Click this bar to view the original image of 650x600px.



گروه خبری GSMBAX: در کیفیت ساختی عالی با آن در مدتی طولانی مکالمه کنید. سرانجام سونی به اشتراک خود پایان داد.آن هم با معرفی دو گوشی هوشمند جدید و وارد شدن جدی در میدان مبارزه و دست و پنجه نرم کردن با رقیبان سرسختی که پیش از این جایگاه خود را در برابر آن ها متزلزل میدید! گرچه هنوز هم دستگاه های به یاد ماندنی و جذابی با نام اکسپریا از سونی اریکسون را هنوز در ذهن خود داریم و همیشه هم بیاد خواهیم داشت.اما خوب دیگر به نظر میرسد زمان این مشارکت به پایان رسیده است.(مشارکتی که از سال 2001 اغاز و در طی این 10 سال خاطرات تلخ و شیرین زیادی را برای علاقه مندان به این برند دوست داشتنی رقم زد).تصمیمی که سونی گرفت تا خود را به صورت جدی و به تنهایی وارد رقابت در تولید تلفن های هوشمند کند.پس بیاید با اکسپریا آیون آشنا شوید.اولین محصولی که اینبار تنها در خانه ساخته شده است در حالی که هنوز زمان زیادی از اتمام این سرمایه گزاری مشترک با شریک سابق نمیگذرد.





این اسمارت فون یکی دیگر از دیوایس هاییست که نشان گواهی پلی استیشن در آن ذکر شده است.یک قابلیت که برای علاقه مندان به بازی جذاب خواهد بود.این گواهی در کنار سخت افزاری شایسته بسیار جذاب به نظر میرسد.با نگاهی به گوشی اکسپریا آیون همان ویژگی های همیشگی طراحی خاص سونی را اینبار نیز در این گوشی میبینیم.هرچند فلز براق بیرونی آن اینبار حس محکمی و امنیت زیادی را به این طراحی زیبا میدهد.با وجود اندازه بزرگ این گوشی به لطف حالت خمیده پشت آن به راحتی در دست قرار میگیرد.و با وزنی که هماهنگ با جنس بدنه و ساخت آن است.


Click this bar to view the original image of 527x298px.


و اما صفحه نمایش، یک صفحه نمایش عالی با سایز 4.6 و اچ دی به همراه موتور براویای سونی که بسیاری از جزئیات تصاویر به لطف رزولیشن (720 1280) 720p کاملا مشهود است.پس از یک نگاه دقیق به دنبال نگاه سر سری ما توانایی این صفحه نمایش برای تولید رنگ های غنی و طبیعی نیز بسیار جذاب و جلب توجه میکند.علاوه بر این موتور براویا کمک میکند تا خروجی روشنایی و زاویه دید وسیعی بیش از حد تصور به دست آید.


Click this bar to view the original image of 640x427px.



علاوه بر ان هنوز هم در اکسپریا آیون امکانات رویایی و جذابی وجود دارد که ما هنوز از آن ها سخن نگفته ایم.دوربین قدرتمند 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار به همراه سنسور عالی Exmor به همراه دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو با قابلیت ضبط اچ دی و دوربین عقب با قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی به همراه پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی و اتصال نسل چهارم LTE از دیگر امکانات این اسمارت فون دوست داشتنیست.


Click this bar to view the original image of 540x428px.



سخن پایانی

و اما همانطور که میدانید نکته ای که این اکسپریا را نسبت به اکسپریا های قبلی جذاب کرده است این است که این گوشی اولین گوشی هوشمند اکسپریا با پردازنده دو هسته ای میباشد.پس جای تعجب نیست که بگوییم که به لطف این پردازنده اکسپریا آیون با سرعت بالا در سیستم عامل اندروید 2.3 (نان زنجفیلی) در عملکرد خود بسیار عالی عمل میکند.هنگامی که شما در یک تصویر کلی به این اکسپریای جدید نگاه میکنید از بازی کردن بازی ها عکس ها موسیقی و فیلمبرداری و عکسبرداری این اسمارت فون را به یک اسمارت فون قوی تبدیل کرده است.اکسپریا آیون به لطف انعطاف پذیری بالا میتواند با داشتن قیمتی معقول به عنوان رقیبی سرسخت برای سایر تلفن های اندرویدی وارد گود رقابت شود.و ما امیدواریم که at&t به زودی این تلفن را برای فروش قرار داده و سونی برای فروش جهانی این تلفن هم اقدام کند.


منبع : phoneArena



پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 11:37 ::  نويسنده : ابوالفضل
پس از معرفی گوشی Xperia S توسط کمپانی معتبر سونی در ابتدای سال 2012 و توفیق بسیاری که این گوشی محبوب کسب نمود، این بار این کمپانی ژاپنی، یک برادر برای مدل پیشین معرفی نموده است که به علت مشخصات تقریبا یکسان آن‌ها می‌توانیم آن‌ها را برادران دوقلوی یکدیگر بنامیم. سونی قبلا در مورد مدل Arc و پس از آن Arc S نیز چنین سیاستی را در پیش گرفته بود. مدل جدید سونی Xperia SL نام دارد. تنها تفاوت این گوشی با Xperia S در پردازنده آن است که به اندازه 200MHz قوی‌تر شده و با فرکانس 1.7GHz به بازار عرضه گردیده است. برای آشنایی بیشتر با این محصول، خواننده نقد و بررسی آن باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 144 گرم
پردازنده: Qualcomm MSM8260 Snapdragon Chipset, Dual-Core CPU 1.7GHz
حافظه: حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت
شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - NFC - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع LED-Backlit LCD - اندازه 4.3 اینچ - 720 × 1280
دوربین: 12.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه 4.0.4 - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1750 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 450 ساعت - زمان مکالمه 7:30 ساعت
Sony Xperia SL
:: نقد و بررسی Sony Xperia SL
از لحاظ طراحی، گوشی لبه‌های نسبتا تیزی دارد. Xperia SL جزو گوشی‌های بسیار سبک محسوب نمی‌شود ولی وزن 144 گرمی آن، وزن بسیار مناسبی است. پشت گوشی یک حالت انحنا دارد که در کف دست فرو رفته و در دست گرفتن آن را بسیار لذت بخش می‌کند و همچنین بدنه پلاستیکی مات آن اثر انگشت را اصلا نشان نمی‌دهد به همین دلیل، گوشی همیشه ظاهر تمیز خود را حفظ می‌کند.

Xperia SL از همان طراحی کشیده استفاده شده در گوشی Arc بهره می‌برد که به کاربران کمک می‌کند حتی با وجود صفحه نمایش بزرگ 4.3 اینچی آن، به راحتی و با یک دست با گوشی کار کنند. در زیر صفحه نمایش سه نقطه وجود دارند که در حقیقت همان سه کلید لمسی خازنی کنترلی می‌باشند و آیکون هر کدام در زیر آن بر روی نوار اکرلیکی نشان داده شده است. شاید یکی از تنها مشکلات گوشی Xperia SL همین کلیدهای خازنی باشند که خیلی خوب تعبیه نشده بوده و لمس کردن آن‌ها خیلی بازخورد خوبی ندارد.

شکی در آن نیست که نوار اکرلیکی موجود در پایین گوشی بسیار زیبا بوده و یک ظاهر شیک و خاصی به گوشی داده است. البته لازم است بدانید که این نوار تنها جنبه تزئینی نداشته و آنتن اصلی گوشی در آن قرار دارد و طبق ادعای Sony وجود آنتن گوشی در این نوار اکرلیکی، باعث افزایش کیفیت آنتن دهی گوشی خواهد شد. در کل، از نظر طراحی کوچک‌ترین تفاوتی بین این دو مدل مشاهده نکردیم.

Xperia SL دارای صفحه نمایشی بی‌نظیر 4.3 اینچی با رزلوشن 1280x720 و موتور Moblie Bravia است. رنگ‌های تولید شده بی نهایت زنده و طبیعی هستند و زاویه دید به حدی بالاست که تا 170 درجه تغییر زاویه، هیچ‌گونه تغییری در کیفیت تصویر مشاهده نخواهید کرد. موتور Mobile Bravia که تنها هنگام تماشای فایل‌های ویدئویی فعال می‌شود، کیفیت رنگ و کنتراست تصویر را بهبود می‌بخشد. روشنایی صفحه نمایش بسیار زیاد و خوب بوده و ما هیچ‌گونه مشکلی در کار کردن با گوشی در محیط‌های خارجی و زیر نور آفتاب نداشتم بجز حالتی که نور خورشید مستقیما بر روی صفحه نمایش بود.

حتی با وجود اینکه بر روی گوشی‌های دیگری نیز صفحه‌های نمایش HD دیده بودیم، Xperia SL به دلیل داشتن صفحه نمایشی کوچک‌تر از آن‌ها، تراکم پیکسلی بسیار بیشتری را ارائه می‌کند. برای مثال گوشی‌های Samsung Galaxy Nexus و HTC One X به ترتیب دارای صفحات نمایش 4.65 و 4.7 اینچی هستند. به همین دلیل تراکم پیکسلی تولید شده توسط آن‌ها، کمتر از گوشی Xperia SL است. در مجموع، Xperia SL یکی از بهترین، شارپ ترین و با کیفیت‌ترین صفحات نمایش موجود بر روی گوشی‌های موبایل را دارد.بر خلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر، پورت‌های موجود بر روی Xperia SL توسط درپوش پوشیده شده است، به همین دلیل بدنه گوشی فوق‌العاده زیبا و یک دست است.
نقد و بررسی Sony Xperia SL
:: نقاط قوت و ضعف

طراحی فوق‌العاده زیبا، باریک و سبک
صفحه نمایش فوق‌العاده 4.3 اینچی با رزلوشن HD
پردازنده قدرتمند دو هسته ای 1.7 گیگاهرتزی به همراه یک گیگابایت حافظه RAM
دوربین 12 مگاپیکسلی با سنسور Exmor و قابلیت فیلم‌برداری Full HD 1080p
دوربین جلویی 1.3 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری
خروجی HDMI
پشتیبانی از Wi-Fi و DLNA


عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
:: مدلهای مشابه




پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 11:35 ::  نويسنده : ابوالفضل

همان گونه که قول داده بودیم، برای مراسم رونمایی از گوشی جدید سونی راهی دیار غربت شدیم تا شما را در جریان دقیق از چند و چون رونمایی از گوشی برتر سونی یعنی اکسپریا یون (یا آیون) قرار دهیم.

زمان این رونمایی چهارشنبه شب (هشتم آگوست) و در مجموعه لوانتین هتل آتلانتیس در جزیره نخل جمیرا بود. در این سمینار که با حضور خبرنگارانی از کشورهای ایران، امارات و عربستان برگزار شد، در ابتدا رودیگر اودنباخ، مدیر عامل سونی در خاور میانه و آفریقا به ایراد سخنانی در ارتباط با گوشی جدید Xperia ion پرداخت. وی این گوشی را همچون مدل اکسپریا اس یک مدل جذاب توصیف کرد که با بهره‌گیری از فناوری Xloud و موتور پردازش تصویر براویا، قدرتمندترین مدل تولیدی سونی تا به امروز بوده است.

در ادامه نوبت به اسپیروس گوستیس، مدیر بازاریابی سونی موبایل در خاورمیانه و آفریقا رسید تا از مزایای این گوشی و همچنین بازار سری اکسپریا صحبت کند. وی یادآور شد که این مدل برخلاف صحبت‌های اولیه، به همراه اندروید نسخه ۴ وارد بازار خاور میانه خواهد شد و بدین سبب خیال کاربران از داشتن یک گوشی با جدیدترین سیستم عامل کاملا آسوده است.

نفر آخری نیز که بر روی صحنه آمد، عزت کتانه مدیر بازرگانی خاورمیانه و آفریقا بود تا با توضیحات مفصل خود، این گوشی اندرویدی را به همراه کلیپ‌های گوناگون بیشتر به حاضرین معرفی کند. وی علاوه بر این از یک داک جالب نیز استفاده کرد که در هنگام اتصال گوشی بر روی آن، قابلیت‌هایی چون ارتباط از طریق HDMI و همچنین USB نیز فراهم می‌شد. وی در یک اقدام جالب کیبورد و ماوس مایکروسافت را نیز به گوشی متصل کرد تا امکانات جدید این مدل را بیش از پیش به رخ رقبا بکشد!

البته رونمایی از گوشی اکسپریا آیون تنها نکته این سمینار نبود بلکه معرفی دو محصول جدید دیگر سونی یعنی اسمارت واچ (SMART Watch) و گوشی Xperia Acro S نیز از دیگر نکات قابل ذکر در این مراسم بود. گوشی اکسپریا آکرو اس نیز که همچون مدل Xperia Go قابلیت ضد آب بودن دارد، یکی از محصولات جدید سونی است که به زودی وارد بازار خواهد شد. عزت برای نشان دادن توانایی این مدل آن را در یک تنگ آب قرار داد و از طریق هندزفری بلوتوث اقدام به برقراری یک تماس تلفنی با اسپیروس کرد تا ثابت کند حتی در زیر آب نیز می‌توان با گوشی صحبت نمود (البته خودتون باید در خشکی باشید!).

پس از پایان مراسم، با اودنباخ، مدیر عامل خوش برخورد سونی و همچنین ساناز کوشا، مدیر مارکتینگ سونی در ایران به گفتگو نشستیم تا کمی در ارتباط با برنامه‌های پیش روی این شرکت و همچنین فعالیت‌های آن در ایران از نزدیک‌تر آشنا شویم.
اودنباخ در پاسخ به یکی از سوالات ما در ارتباط با نقاط ضعف اندروید نسخه ۴ و تاخیر در به روز رسانی‌ها گفت: همیشه یک سری از ایرادات به همراه به روز رسانی‌های اولیه وجود دارد که ما تلاش داریم تا در آپدیت‌های بعدی آن‌ها را برطرف کنیم. برای ما همیشه نخستین بودن در به روز رسانی ملاک نیست بلکه هدف در ارائه با کیفیت این به روز رسانی‌ها است. تمرکز کامل سونی بر روی اندروید قرار دارد و بدین خاطر سعی می‌کنیم تا برترین محصولات را در این زمینه عرضه کنیم.
وقتی از وی نظرش را در ارتباط با بازار ایران و همچنین ارائه با تاخیر محصولات با گارانتی سونی جویا شدیم، وی گفت: در حال حاضر سونی ۲۵ درصد از بازار موبایل ایران را در اختیار دارد و ما اهمیت بسیاری برای این بازار و کاربران ایرانی قائل هستیم. برای گارانتی هم یک‌سری از مشکلات همیشه وجود دارد و همین امر سبب بروز برخی تاخیرها برای گارانتی می‌شود. ما سعی می‌کنیم همکاری خوبی با شرکت پارس کامتل، نماینده رسمی محصولات سونی موبایل در ایران داشته باشیم.
وقتی از مدیر عامل آلمانی سونی پرسیدیم چرا اسم گوشی جدید خود را آیون گذاشتید، کمی فکر کرد و با لبخندی پاسخ داد: اگر صادقانه بخواهید، نمی‌دانم!
وی درباره آینده گوشی‌های سونی و اینکه آیا تولید مدل‌های ویندوزفون ۸ را در دستور کار خود قرار خواهند داد گفت: در حال حاضر من نمی‌توانم هیچ برنامه قطعی را در این ارتباط اعلام کنم اما به طور حتم و با ورود این سیستم عامل به بازار، ما شرایط را بررسی می‌کنیم و در صورت مناسب بودن استقبال و همچنین بالا بودن تقاضا، عرضه گوشی ویندوز فون را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
در پایان این مراسم عکس‌هایی نیز به یادگار و به همراه مدیران سونی موبایل انداختیم. امری که در ملاقات با این مدیران کاملا مشهود به نظر می‌رسید، برخوردی کاملا حرفه‌ای و دوستانه با اصحاب رسانه بود که سبب می‌شد تا ما بیش از پیش به محصولات سونی موبایل علاقه‌مند شویم!



پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : ابوالفضل
HTC One X   Sony Xperia E
قیمت در این هفته از 1,409,000 تومان تا 1,640,000 تومان --
تاریخ معرفی 2012, فوریه 2012, دسامبر
وضعیت موجود در بازار. عرضه شده در آوریل 2012 به زودی. زمان عرضه اولیه سه ماهه اول 2013
ابعاد 134.4x69.9x8.9 میلیمتر 113.5x61.8x11 میلیمتر (4.47x2.43x0.43 اینچ)
وزن 130 گرم 115.7 گرم (4.06 oz)
نوع صفحه نمایش صفحه نمایش لمسی خازنی Super IPS LCD2, با 16 میلیون رنگ صفحه نمایش لمسی خازنی TFT, با ‬256 هزار رنگ
اندازه صفحه نمایش 720x1280 پیکسل, 4.7 اینچ (در حدود 312 پیکسل در هر اینچ) 320x480 پیکسل, 3.5 اینچ (در حدود 165 پیکسل در هر اینچ)
دفتر تلفن -- --
حافظه تماسها -- --
حافظه داخل دستگاه 32 گیگابایت (26 گیگابایت قابل استفاده برای کاربر) حافظه داخلی, 1 گیگابایت RAM 4 گیگابایت (2 گیگابایت در دسترس کاربر), دارای 512 مگابایت RAM
کارت حافظه microSD, تا 32 گیگابایت
دوربین اصلی 8 مگاپیکسل, 3264x2448 پیکسل, فوکوس اتوماتیک, فلش LED 3.15 مگاپیکسل, 2048x1536 پیکسل
دوربین ثانویه دارد, 1.3 مگاپیکسل, 720p
فیلم برداری دارد, فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه, ضبط صدا بصورت استریو, تثبیت کننده فیلم دارد, FWVGA
سیستم عامل سیستم عامل اندروید, v4.0 (ساندویچ بستنی) سیستم عامل اندروید, v4.1 (Jelly Bean)
پردازنده (CPU) Quad-core 1.5 GHz 1 GHz Cortex-A5
پیغام رسانی SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email SMS (threaded view), MMS, Email, IM, Push Email
GPRS Up to 86 kbps
HSCSD -- --
EDGE Up to 237 kbps
3G -- --
شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot Wi-Fi 802.11 b/g/n, DLNA, Wi-Fi hotspot
بلوتوث دارد, v4.0 with A2DP دارد, v2.1, EDR
مادون قرمز -- --
USB دارد, microUSB (MHL) v2.0 دارد, microUSB v2.0
موقعیت یاب (GPS) دارد, with A-GPS support دارد, with A-GPS support
جاوا دارد, via جاوا MIDP emulator دارد, via جاوا MIDP emulator
زمان آماده باش -- تا 530 ساعت (2G) / تا 530 ساعت (3G)
زمان صحبت -- تا 6 ساعت و 12 دقیقه (2G) / تا 6 ساعت و 18 دقیقه (3G)
نرخ جذب ویژه (US) -- --
نرخ جذب ویژه (EU) --




درباره وبلاگ


با سلام و عرض ادب به بینندگان گرامی من براتون کمی مطلب آوردم.شما با شرکت در نظرسنجی می تونید من رو خوشحال کنید.من هر روز این بلاگ را چک می کنم.و هر ماه راجع به بیشترین نظر در نظر سنجی مطلب می نویسم. من پذیرای نظرات شما هستم و همچنین تبلیغات تکنولوژی های برتردنیا. راستی یادم رفت راجع به اسم و برخی اطلاعات شخصی خودم باهاتون حرف بزنم. اسم من ابوالفضل است و فامیلم هم حاجی زاده.من بچه بوشهر هستم و در6/10/1379بدنیا اومدم و الآن هم 13 سالمه.امیدوارم از بلاگم خوشتون بیاد!!! با تشکّر،مدیر بلاگ.خسته نباشید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکشو و آدرس ya79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 24287
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1